پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225945
عوارض خطرناک تاتو؛ از انتقال ايدز تا سرطان/ آرايشگاه ها عامل اشاعه بيماري در جامعه
تاریخ انتشار : 1395/05/23 10:17:18
نمایش : 1539
انجام اين اعمال زيبايي، اشاعه بيماري در جامعه است و دولت اصلا هيچ گونه کاري براي پيشگيري نمي کند. ممکن است خود ما از اين کارها دوري کنيم و به خيال خود از بيماري هاي آن در امان باشيم اما در آينده دختران ما ممکن است شيفته اين کارها شوند و عوارض آن گريبانگير همه شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آرمان زنان، اين روزها در اغلب کانال ها، گروه ها و شبکه هاي اجتماعي تبليغات زيادي براي انجام تاتوي ابرو، تاتوي بدن، بوتاکس چهره، کاشت ناخن و … ديده مي شود.

در اين تبليغات مخاطبين به سمت انجام چنين اعمال زيبايي در محل هاي غيرمجاز با شرايطي استثنايي و ارزان قيمت ترغيب شده و مديران تبليغات با نشر تصاويري از خانم هاي مدلينگ سعي در جذب مشتري دارند.

علاوه بر شبکه هاي اجتماعي اگر خوب به دور و اطرافمان نگاه کنيم، مي بينيم که چنين اعمال زيبايي در بسياري از آرايشگاه هاي شهرمان نيز انجام مي شوند بدون اينکه هيچ مرجع قانون بر کار آن ها رسيدگي کند؛ حتي بسياري از بازيگران مطرح سينما و تلويزيون هم ار عوارض اين اعمال زيبايي مصون نمانده و برخي از عوارض در چهره آن ها نمايان است.

در همين زمينه خبرنگار آرمان زنان گپ و گفتي با اختر ملاافضل، داراي ۲۳ سال سابقه عضويت در اتحاديه صنف آرايشگران زنانه و ۳۵ سال کار آرايشگري صورت داده است:

آرمان زنان: شما با انجام تاتو در آرايشگاه هاي زنانه موافقيد؟

به هيچ عنوان، من با اين کار بسيار مخالفم، اما متاسفانه اين عمل زيبايي در آرايشگاه ها به وفور ديده مي شود و حتي اخيرا فني و حرفه اي نيز به چند آموزشگاه مجوز داده که با دادن يک ميليون و پانصد هزار تومان طي دو روز آموزش ببينند و تاتو انجام دهند؛ خوب مطمئنا آرايشگران نيز مي خواهند از پولي که داده اند بهره برداري کنند.

آرمان زنان: با وجود اطلاع از خطرات احتمالي عمل تاتو در آرايشگاه ها چرا آرايشگران به اين کار دست مي زنند؟

در حال حاضر شغل آرايشگري مانند سابق درآمدي ندارد بنا بر اين همه آرايشگران به کاشت ناخن، تاتوي ابرو و چشم و لب و بدن و … گرايش پيدا کرده اند؛ متاسفانه تاتوي بدن به آقايان هم سرايت کرده و تاتوي بدن به وفور در آرايشگري هاي مردانه انجام مي شود.

photo_2015-10-27_15-39-22

آرمان زنان: از عوارض تاتو چه اطلاعاتي داريد؟

وقتي رنگدانه هاي تاتو وارد بدن مي شوند، سلول هاي سرطاني بارور مي شوند؛ علاوه بر اين تاتو و رنگدانه هاي آن مي تواند ناقل بيماري ايدز باشد و به وفور اين مورد در آرايشگاه ها اتفاق مي افتد و هرچقدر هم براي مردم گفته مي شود گوششان بدهکار نيست.
ما عوارض تاتو در آرايشگاه ها را مي دانيم اما دولت اصلا هيچ گونه کاري براي پيشگيري نمي کند حتي فني و حرفه اي مجوز مي دهد و همه براي کسب درآمد بيشتر به اين کار چسبيده اند، ما هر هفته چندين شکايت از تاتو داريم؛ خانم هايي که به خاطر تاتو دور ابروهايشان عفونت کرده و شوهرانشان به آن ها بي ميل شده اند و حتي در برخي موارد زندگي هايشان از هم پاشيده است.
بايد از مسئولين پرسيد که چطور به يک فرد تازه کار مجوز چنين کارهايي را مي دهند؟
حتي اگر تاتو در ارايشگاه ها هم انجام نشود؛ در زيرزمين ها و اتاق هاي خانه ها انجام مي شود و هيچ کس مسئوليتي در اين زمينه ندارد و ما روزانه با شکايت هاي زيادي در اين زمينه مواجهيم.

آرمان زنان: از بوتاکس و عوارض آن برايمان بگوييد؟ چقدر تخلف در اين زمينه به شما گزارش شده است؟

بوتاکس کار پزشک است و عوارضي دارد نظير عفونت، فلج شدن عضلات صورت، پيري زود رس و …؛ بوتاکس موقت است و نهايتا شش ماه دوام دارد.
ما اجازه نمي دهيم بوتاکس در آرايشگاه ها انجام شود و در اصفهان هيچ گزارشي نشده و اگر باشد زير زميني و تداخل در کار پزشکي است و اگر شکايتي باشد برخورد شديد مي شود.

آرمان زنان: با وجود داشتن اين عوارض چرا خانم ها روز به روز بيشتر به سمت بوتاکس و تاتو و … روي مي آورند؟

به خاطر زيبايي؛ بوتاکس خطوط پيري را براي مدت محدودي محو و به جوان ماندن افراد کمک مي کند اما در نهايت افراد بوتاکس کننده پس از مدتي افت شديد پوست پيدا مي کنند و مجبورند براي بار بعد بوتاکس را با دوز بيشتري انجام دهند و بنا بر اين بوتاکس پيري زودرس مي آورد. برخي بوتاکس را از چربي شکم و … ميگيرند و در صورت تزريق مي کنند و پس از مدتي صورت پر از عفونت و کبودي خيلي شديد مي شود و ممکن است عوارض خيلي بدي بر روي بينايي فرد داشته باشد حتي ممکن است، عفونت وارد خون شود.

آرمان زنان: آيا بوتاکس هم ناقل بيماري هايي مثل ايدز است؟ چنين تخلفاتي در صنف آرايشگران داشته ايد؟

ايدز با بوتاکس منتقل نمي شود چون آمپول آن براي يک نفر است و گزارش تخلفي هم در اين زمينه به ما نرسيده و اگر چنين مواردي بوده مي توان گفت که چنين افرادي جزء آرايشگرها نبوده اند و غير مجاز کار مي کنند و تبليغاتي هم که در شبکه هاي اجتماعي در اين زمينه انجام مي شود غير مجاز و مربوط به آرايشگاه هاي زيرزميني است.

آرمان زنان: چرا هيچ مرجعي به کار آرايشگري ها رسيدگي نمي کند؟

متاسفانه بايد گفت همينطور است؛ برخي از آرايشگرها کار آرايشي خود را هم درست انجام نمي دهند چه رسد به تاتو و …، بسياري از گزارشات رسيده به ما در همين زمينه ها است؛ به عنوان مثال آرايشگري در شب عروسي يک خانم موهاي او را با دکلره سوزانده و به خاطر اينکه عروس به او اعتراض کرده از او شکايت هم مي کند و حاضر به عذرخواهي نيست.
در حال حاضر ليفتينگ پوست که به صورت ايجاد خراش روي پوست صورت است، صورت هم در آرايشگاه ها انجام مي شود که تخلف است و بسياري کارهاي غير مجاز ديگر که انجام مي شود.

آرمان زنان: از عوارضي که کاشت ناخن دارد برايمان بگوييد؟ چقدر در آرايشگاه ها انجام مي شود؟

من از کاشت ناخن تصويرهايي دارم که دل انسان را ريش ريش مي کند، با کاشت ناخن صدف روي ناخن به شدت ساييده مي شود؛ ناخن عفونت قارچي مي گيرد و عوارض بدي دارد که برخي افراد پس از آن ديگر نمي توانند حتي از ناخن معمولي خودشان استفاده کنند، برخي براي همسرانشان ناخن مي کارند در حالي که با اين عمل ناخن ها شکل ناهنجاري مي گيرند که هيچ مردي آن را نمي پسندد.
برخي فکر مي کنند اگر شوهر راضي باشد از نظر اسلام اشکالي ندارد که ناخن بکارند؛ در حالي که با اين عمل لايه اي روي دست ناخن ايجاد مي شود که زير آن آبرساني نمي شود و از نظر شرعي مشکل دارد.
حتي به وفور ديده مي شود که افراد مسن نيز به دنبال کاشت ناخن هستند؛ بسياري از آرايشگرها نيز از طريق همين کارهاي غير مجاز درآمد کسب مي کنند و حتي بهداشت هم رعايت نمي کنند.

1375058_659557560773484_547653855_n

آرمان زنان: توصيه شما براي کساني که به بوتاکس چهره، تاتو و کاشت ناخن و … دارند چيست؟

من به نوبه خود با وجود اينکه ۳۵ سال است آرايشگر بوده و ۲۳ سال است عضو اتحاديه آرايشگران زنانه مي باشم، هيچگاه از اين اعمال زيبايي استفاده نکرده و نخواهم کرد چون عوارض آن را مي دانم و به همه خانم ها توصيه مي کنم که پيري هم براي خودش زيبايي دارد و در صورت هايشان دست نبرند.

آرمان زنان: در آخر اگر توصيه اي داريد بيان کنيد؟

من از همه مسئولين خواهش مي کنم که اين کارها را منع کنيد؛ انجام اين اعمال زيبايي، اشاعه بيماري در جامعه است، ممکن است خود ما از اين کارها دوري کنيم و به خيال خود از بيماري هاي آن در امان باشيم اما در آينده دختران خود ما ممکن است شيفته اين کارها شوند و عوارض آن گريبانگير همه شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html